Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Tekniska frågor
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Bytt dator
Nemooo
Skapat: Sön Jun 18, 2017 13:08
Quote Post

QC/Översättare
Group Icon

Grupp: QC
Medlemsnummer: 106476
Registrerad: 10 Apr 2012

Tja,

Har bytt dator och laddat ner både senaste versionen och den bästa versionen (2.51) av Subtitle Workshop.
Ändå får jag inte vissa filmer att funka i programmet, främst mp4-filer.

Jag vet att man var tvungen att ladda ner nån Windows-fil, men även vissa codecs.
Nån som har facit på vad man måste göra?

För övrigt, är den här sidan död? Såg på ett annat forum att divxsweden listades som "föregångare" och "numera död". sad.gif
PM
Papageno
Skapat: Sön Jun 18, 2017 15:07
Quote Post

Översättaradmin
Group Icon

Grupp: Admin
Medlemsnummer: 27099
Registrerad: 08 Mar 2004

DivXsweden har alltid varit en föregångare. Inte föredetting. Inte heller död; den hostar ju fortfarande blod.

Själv hade jag en krasch där jag tappade en halvfärdig text och en del källkod, så där försvann en del intresse. Men nu börjar jag bli sugen på att hitta något att bita i.

Jag antar att du kör Windows 10. Jag har inte kommit dit ännu, så jag har ingen lösning. Det fanns ju en del ffdshow etc som skulle in. Jag har för mig att det finns en del trassliga trådar om det i forumet.

Får du rätt på det, så får du gärna meddela oss andra om det.

--------------------
In this proud land we grew up strong
We were wanted all along
I was taught to fight, taught to win
I never thought I could fail
PMEmail Poster
MatteN
Skapat: Sön Jun 18, 2017 22:00
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 80970
Registrerad: 01 Apr 2007

SubtitleEdit är annars ett bra (när man vant sig) gratisprogram som funkar med nyare Windowsversioner och uppdateras fortlöpande, klarar i stort sett alla text & filmformat som finns.
http://www.nikse.dk/SubtitleEdit/
PMEmail Poster
Snowpatrol
Skapat: Tis Jun 20, 2017 15:50
Quote Post

Crew/Översättare
Group Icon

Grupp: Crew
Medlemsnummer: 83125
Registrerad: 17 Jun 2007

Jag kör Subtitle Workshop på Windows 10 med LAV Filters som codec (borde fungera med andra vanliga codec också).
De filer jag testat har rullat. Det enda jag behövde ändra i SW låg under "movie -> video renderer" där jag fick välja VMR9.
PMEmail Poster
Kottich
Skapat: Tis Okt 03, 2017 21:04
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 193
Registrerad: 10 Aug 2002

QUOTE (Papageno @ Sön Jun 18, 2017 15:07)
DivXsweden har alltid varit en föregångare. Inte föredetting. Inte heller död; den hostar ju fortfarande blod.

Själv hade jag en krasch där jag tappade en halvfärdig text och en del källkod, så där försvann en del intresse. Men nu börjar jag bli sugen på att hitta något att bita i.

Jag antar att du kör Windows 10. Jag har inte kommit dit ännu, så jag har ingen lösning. Det fanns ju en del ffdshow etc som skulle in. Jag har för mig att det finns en del trassliga trådar om det i forumet.

Får du rätt på det, så får du gärna meddela oss andra om det.

Skönt att se att DivXsweden inte kastat in handduken helt! Av en händelse så tittade jag in här och till min stora förvåning så verkar ju hela forumet ligga kvar. Tar en rundtur i forumet av nostalgiska skäl.
Ha det bra!

/Kottich
Hyfsat aktiv medlem för ca 10-15 år sedan.

PM
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0236 ]   [ 11 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]