startsidan · divXswedens regler · forum · undertexter · pågående · guider/faq/program |
![]() ![]() ![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) | Skicka ny bekräftelse |
![]() ![]() ![]() |
divxsweden.net |
Skapat: Ons Maj 25, 2016 12:34
|
![]() Översättargruppen ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 815 Medlemsnummer: 59311 Registrerad: 09 Nov 2005 ![]() |
![]() IMDB Textare: EarlOfOxford Release: The.Tag-Along.2015.720p.BluRay.x264-WiKi Klar: Jepp Övrigt: Är svag för rysare. Tyckte denna, från Taiwan, var mycket underhållande. Enligt en recensent på IMDB så är det den populäraste rysaren i Taiwan på länge. Den bygger på en vandringssägen om en bergsdemon som livnär sig på skuldkänslor och som materialiserar sig som en liten flicka i rött Hyfsad handling, om än nästan formidabelt överbelamrad med moralkakor. Vet inte mycket om Taiwan, men efter att ha sett denna så antar jag att familjen är helig. Det är hur som helst svårt att missa sensmoralen i berättelsen. Om man kan överse med detta så bjuds man på riktigt bra effekter och en emellanåt dråplig dialog. I den engelska retailtexten har man t.o.m lyckats få in ett "motherfucker", från helt oväntat håll, i dialogen. Jag behöll det i min svenska text. Det är således ingen översättarmiss. Hoppas ni gillar den. ![]() ![]() ![]() |
Berguv |
Skapat: Ons Maj 25, 2016 14:40
|
![]() Översättare ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 218 Medlemsnummer: 122055 Registrerad: 17 Nov 2013 ![]() |
Trevligt! Sparar denna till en regnig sommarkväll
![]() |
MatteN |
Skapat: Ons Maj 25, 2016 15:40
|
||
Medlem Grupp: Medlem Inlägg: 527 Medlemsnummer: 80970 Registrerad: 01 Apr 2007 ![]() |
Samma här, tack! |
||
Nemooo |
Skapat: Ons Maj 25, 2016 15:55
|
![]() QC/Översättare ![]() Grupp: QC Inlägg: 460 Medlemsnummer: 106476 Registrerad: 10 Apr 2012 ![]() |
"Den bygger på en vandringssägen om en bergsdemon som livnär sig på skuldkänslor och som materialiserar sig som en liten flicka i rött"
Och på postern: Baserad på verkliga händelser. Låter onekligen spännande. ![]() Stort tack för texten! Bra jobbat. |
Filippa |
Skapat: Lör Jun 11, 2016 2:06
|
![]() Översättaradmin Emerita Grupp: Emeriti Inlägg: 1024 Medlemsnummer: 8668 Registrerad: 30 Dec 2003 ![]() |
Det verkar vara en film i min smak ;-)
Ska se om jag kan fixa att se den med mitt mobila bredband i sommarstugan. Passar bra för mörka kvällar ute i ödebygden ![]() Tack för översättningen Earl ![]() -------------------- Sinnen är som fallskärmar -
De fungerar bara när de är öppna |
![]() |
![]() ![]() ![]() |