Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Feedback
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Bara halva säsonger översätts
stickan66
  Skapat: Sön Jan 16, 2011 11:25
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 103349
Registrerad: 01 Dec 2010

Hej jag är ny i detta forum och har nyss upptäckt detta fantastiska med att ladda hem serier och svenska texter till dom.men tyvärr så fungerar det nästan aldrig
p.g.a att texterna helt plötsligt slutar levereras mitt i en säsong ex.Smallville,Nikita och Fringe.Jag tycker att översättarna gör ett fantastiskt jobb och jag är väldigt tacksam att ni lägger ner så mycket tid och kraft på detta.Men det är tråkigt att det slutar att komma texter till serierna.
PMEmail Poster
Papageno
Skapat: Sön Jan 16, 2011 19:11
Quote Post

Översättaradmin
Group Icon

Grupp: Admin
Medlemsnummer: 27099
Registrerad: 08 Mar 2004

Jag tog mig friheten att flytta ovanstående inlägg, eftersom det inte riktigt passade där det infogats.
/Papageno

Jag förstår din frustration, men våra översättare jobbar helt gratis. Det går helt enkelt inte att ställa några krav på att en person måste köra si eller så många avsnitt.

Jag tror också att det är svårt att föreställa sig hur mycket jobb det handlar om. Åtminstone för den som aldrig själv provat. När jag översätter mina avsnitt (på ca 25 minuter) får jag sitta ett par, tre timmar varje kväll efter jobbet. Det tar kanske fyra kvällar, beroende på hur många begrepp/företeelser jag måste kolla upp. Det är alltså rätt mycket fritid som går åt. Dessutom dyker det kanske upp andra saker i ens liv som man måste prioritera framför översättningen, som trots allt bara är en hobby.

Det är alltså förståeligt att en översättare tröttnar eller tvingas använda sin fritid till annat. I sådana fall får vi vara tacksamma för de avsnitt som faktiskt har lagts upp och hoppas att översättaren kommer tillbaka när tid och lust tillåter.

--------------------
In this proud land we grew up strong
We were wanted all along
I was taught to fight, taught to win
I never thought I could fail
PMEmail Poster
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0193 ]   [ 11 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]