Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Recensioner
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> The Dead Girl (2006)

Betyget blir...
1. [ 1 ]  [20.00%]
2. [ 0 ]  [0.00%]
3. [ 0 ]  [0.00%]
4. [ 0 ]  [0.00%]
5. [ 1 ]  [20.00%]
6. [ 0 ]  [0.00%]
7. [ 1 ]  [20.00%]
8. [ 2 ]  [40.00%]
9. [ 0 ]  [0.00%]
10. [ 0 ]  [0.00%]
Totala röster: 5
Gäster kan inte rösta 
ztoner
Posted den Ons Maj 02, 2007 21:47
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 8725
Registrerad: 30 Dec 2003

Titel: The Dead Girl
Genre: Drama, Thriller, Mystery.
Regissör: Karen Moncrieff
Längd: 93 min
Skådespelare: Toni Collette , Kerry Washington , Brittany Murphy , Rose Byrne
IMDb: http://us.imdb.com/title/tt0783238/
Mitt betyg: 8/10
IMDb betyg: 6.9/10
Spoilers:

Tänkte försöka mej på att skriva en filmrecension, något jag aldrig gjort förut.
Mest för att jag stavar som en kratta, så håll ut ni qc:are biggrin.gif

HANDLING
En kvinna hittas mördad. Vem hittar henne? Vem saknar henne? Vem dödade henne? Vem söker henne? Vem är hon? Varför dog hon?

KOMMENTARER
The Dead Girl är ännu en film som centraliserar sig på en händelse och följer upp allt runtomkring denna, likt Amores perros, 21 Grams, 11:14, Ten 'til Noon för att nämna några.
Karen Moncrieff som regisserat rullen har verkligen lyft fram kvinnorna i filmen och alla män känns som statister för att fylla ut filmen.
Inget ont i det för kvinnorna i den här filmen tycker jag är lysande allihop, vilket är skälet att jag endast tagit med kvinnor under skådespelare.
Toni Collette som jag senast såg i Little Miss Sunshine är alltid lika bra, men den stora överraskningen för mej var Brittany Murphy som med hennes rollinsats fick en att (trots att man vet utgången) göra en mycket berörd. För att i alla fall nämna en manlig så har Giovanni Ribisi en roll i första delen, en skådespelare som gärna kan få göra riktigt läskiga roller framöver, för det är något läskigt utöver hans utseende, lite som Steve Buscemi tycker jag.

Filmen är mycket mer drama faktiskt bara drama i min mening, men det stod även thriller, mystery på IMDb.
Jag har säkert gett filmen ett smärre överbetyg just för att jag är ett stort fan av denna sorts filmer som låter en själv plocka ihop storyn i huvudet.

*** Richard ***
PMEmail Poster
0 användare läser det här ämnet (0 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0585 ]   [ 14 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]