startsidan · divXswedens regler · forum · undertexter · pågående · guider/faq/program |
![]() ![]() ![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) | Skicka ny bekräftelse |
![]() ![]() ![]() |
ztoner |
Posted den Tor Maj 03, 2007 18:58
|
Medlem Grupp: Medlem Inlägg: 14 Medlemsnummer: 8725 Registrerad: 30 Dec 2003 ![]() |
Titel: Bridge To Terabithia
Genre: Drama, Family, Adventure. Regissör: Gabor Csupo Längd: 95 min Skådespelare: Josh Hutcherson , AnnaSophia Robb , Zooey Deschanel , Bailee Madison IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0398808/ Mitt betyg: 7/10 IMDb betyg: 7.2/10 Spoilers: HANDLING Filmen handlar om Jesse klassens mobboffer och Leslie klassens nya elev och den nära vänskap de utvecklar tillsammans. Jesse är den tystlåtne tillbakadragne killen som aldrig riktigt fått sin fars uppmärksamhet, drar sej ofta undan och tecknar för att fly undan den vanliga vardagen. Leslie är den nya tjejen i klassen, som flyttat in i närheten av Jesse’s hus. En sprallig tjej som är full av upptåg och glädje. Tillsammans hittar dom Terabithia. KOMMENTARER Till att börja med vill jag varna för att se trailern innan, för det kan ge helt fel förväntningar av filmen. I många recensioner om denna film skriver man att det är en film för barn, men jag undrar verkligen om barn kan se budskapet i filmen som jag såg det. För mej var filmen en påminnelse om hur det var som barn, att hitta en stor kotte och genast förstå att det är en handgranat. Hur många timmar/dagar kunde man inte spendera på att bygga en koja, som var det enda skyddet man hade mot anfallande drakar på den tiden. ![]() Josh Hutcherson som spelar Jesse och AnnaSophia Robb som spelar Leslie är riktigt bra tillsammans och spelar mycket övertygande. Många kan nog tycka att filmen är seg även fast den är så kort, för detta är ingen film späckad med action och specialeffekter, utan en film med massor av hjärta och hjärna, om hur människor förändras av det som händer runtom oss. Så… ”Close Your Eyes And Keep Your Mind Wide Open” *** Richard *** |
madsession |
Posted den Tor Maj 03, 2007 23:01
|
![]() Medlem Grupp: Medlem Inlägg: 1495 Medlemsnummer: 6721 Registrerad: 04 Aug 2003 ![]() |
Brukar inte gråta under filmen men blev lite tårögd när Leslie Burke Dog
-------------------- //madsession
|
kristnjov |
Posted den Tor Maj 03, 2007 23:02
|
||
![]() Översättare ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 437 Medlemsnummer: 12018 Registrerad: 03 Jan 2004 ![]() |
DUDE, WTF! Spoila inte?! ![]() -------------------- ![]() |
||
madsession |
Posted den Fre Maj 04, 2007 6:30
|
||||
![]() Medlem Grupp: Medlem Inlägg: 1495 Medlemsnummer: 6721 Registrerad: 04 Aug 2003 ![]() |
Visste inte att du inte skulle förstå att när det är gul text så är det spoiler. -------------------- //madsession
|
||||
kristnjov |
Posted den Fre Maj 04, 2007 14:36
|
||
![]() Översättare ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 437 Medlemsnummer: 12018 Registrerad: 03 Jan 2004 ![]() |
Jag såg det mer som att du försökte betona någonting. -------------------- ![]() |
||
Qrille |
Posted den Fre Maj 04, 2007 21:37
|
![]() Medlem Grupp: Medlem Inlägg: 39 Medlemsnummer: 76966 Registrerad: 18 Dec 2006 ![]() |
Inte riktigt min typ av film
![]() ![]() -------------------- /// The Hero_6
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |