Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Recensioner
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Black Snake Moan (2006)

Betyget blir...
1. [ 2 ]  [18.18%]
2. [ 1 ]  [9.09%]
3. [ 0 ]  [0.00%]
4. [ 0 ]  [0.00%]
5. [ 1 ]  [9.09%]
6. [ 1 ]  [9.09%]
7. [ 2 ]  [18.18%]
8. [ 0 ]  [0.00%]
9. [ 1 ]  [9.09%]
10. [ 3 ]  [27.27%]
Totala röster: 11
Gäster kan inte rösta 
ztoner
Posted den Ons Jun 06, 2007 18:34
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 8725
Registrerad: 30 Dec 2003

Titel: Black Snake Moan
Genre: Drama / Romance/Music
Regissör: Craig Brewer
Längd: 115 min
Skådespelare: Samuel L. Jackson, Christina Ricci, Justin Timberlake
IMDb: http://us.imdb.com/title/tt0462200/
Mitt betyg: 7/10
IMDb betyg: 7.5/10
Spoilers:

HANDLING
En avdankad blues artist tar en sexskadad yngling under hans vinge.

KOMMENTARER
Det konstiga med denna rulle är att det faktiskt fungerar, med all logik frånkopplad kör filmen på hög växel med ett soundtrack som får den mest inbitne blues hataren att stampa i golvet. Att Jackson kan sjunga så bra kom som en chock för mej, solo album please. Som MAN är det naturligtvis en fröjd med en lättklädd Ricci i scen efter scen, men det är nog det filmskaparen vill att man ska tycka, gå rakt i fällan utan att se vad som ligger bakom fasaden. Timberlake har även en roll i filmen och gosse, ingen kan böla som han, men han gör det bra smile.gif
Jag har alltid gillat Ricci ända sedan Addams Family hon är en enormt duktig skådespelerska, så jag blev lite förvånad när hon skulle göra denna film. Men hon gör ett klockrent porträtt av en äkta ”trailer white trash” och som sagt naken scenerna är viktiga för filmens berättelse. Jackson som gör sin andra ”snake” film på kort tid smile.gif, kan glädja sig åt att denna faktiskt ÄR bra och att han står för de fyra starka spåren på soundtracket. Kemin mellan Jackson och Ricci är lysande så Home of the brave är nog nästa rulle för mej. En sjua är den lätt värd, var av soundtracket lyfter filmen en hel del.

*** Richard ***

***Rekommenderar åxå***

Christina Ricci i The Opposite of Sex http://us.imdb.com/title/tt0120777/
Samuel L. Jackson i Unbreakable http://us.imdb.com/title/tt0217869/
PMEmail Poster
madsession
Posted den Mån Mar 24, 2008 23:09
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 6721
Registrerad: 04 Aug 2003

Har kommit många bra drama filmer på sista tiden. Och jag brukar inte ens se drama men med tanke på att dom har fått högt betyg så har jag gett dom en chans.

Gillar Samuel L. Jackson och har sett flera filmer med honom och han gjorde ett fantastigkt bra jobb. Och det gjorde självklart Christina Ricci med.

Mycket underhållande film. Gav den faktiskt 10/10 för kunde inte komma på nått dom kunde göra bättre. Är skönt att komma ifrån action filmerna lite biggrin.gif

--------------------
//madsession
PMMSN
0 användare läser det här ämnet (0 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0356 ]   [ 14 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]