Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Feedback
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Förbättra åtminstone startsidan
Anonymt Jävla CP
  Skapat: Lör Maj 02, 2009 2:39
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 99011
Registrerad: 20 Apr 2009

Det var länge snack om en total rewrite av den här sidan, vilket ju var väl behövligt, men hela skiten rann ut i sanden till slut. Men kan ni inte lägga lite krut på att göra startsidan enklare att söka ifrån? Som det ser ut nu är sökrutan lite snett nedåt åt vänster och syns ganska otydligt. En bra grej hade varit att helt enkelt flytta den lite längre upp och göra den i någon annan färg så att den syntes tydligare. En annan sjukt enkel ändring är att byta ut texten "Utför!" på sökknappen till just "Sök".

Och länken längst upp på huvudsidan där det står "undertexter" - man kommer ju till ett forum när man klickar på den! Det måste väl ändå vara långt ifrån vad användaren hade förväntat sig och inte nog med det är det nästan omöjligt för en nykomling att fatta hur man ska söka efter undertexter i forumet. Särskilt när det står en massa skit som t.ex. "Äldre ej QCkontrollerade undertexter".

Mina fem ören.

--------------------
PM
madsession
Skapat: Tor Maj 07, 2009 19:52
Quote Post

Medlem

Medlemsnummer: 6721
Registrerad: 04 Aug 2003

Söker aldrig efter undertexter men läste vad du skrev att det var svårt att hitta. Gick in på undertexter och tog ca 1 sekund.

Sen spela roll att byta namn till sök. Jag personligen fattar att om man skriver nått och trycker på utför så utförs sökningen. Och föresten, vem använder knappen? Är bara trycka enter.

Och att man kommer till ett forum är väl inte det märkligaste. Kan ju förklara varför eftersom du tydligen inte fattat det än. Detta är ett forum.

Och sen tror jag inte nykomlingar har svårt. Tycker det är hur enkelt som helst. Och det gör nog alla som klarar av att se en film med en undertext.

Och angående "en massa skit som t.ex. "Äldre ej QCkontrollerade undertexter"." Om man nu inte vet vad en QCkontrollerad undertext är så kan man läsa under där det står "Arkivet med äldre översättningar".

Så, du kanske skall uppgradera dina ören till kronor eftersom vi använder det nu.

--------------------
//madsession
PMMSN
the-man
Skapat: Tor Maj 07, 2009 20:10
Quote Post

Medlem

Medlemsnummer: 81173
Registrerad: 07 Apr 2007

Håller med om att "undertexter" är lite missledande...
Själva sätt texter läggs upp (och som de finns tillgängliga) på kan förbättras rejält.
PMEmail Poster
Tropos
Skapat: Fre Maj 08, 2009 8:53
Quote Post

Crew
Group Icon

Grupp: Crew
Medlemsnummer: 6771
Registrerad: 08 Aug 2003

Visst behöver divxsweden en rejäl makeover.
Det har varit på tapeten länge men inget av de projekt som påbörjats har avslutats.
Problemet är att det inte finns nån som har den rätta kunskapen eller den tiden som krävs.

Är den nån som känner sig ha det och vill hjälpa till så är det bara att höra av sig. biggrin.gif

--------------------
-- Tropos --
PMEmail Poster
Anonymt Jävla CP
Skapat: Tis Jun 02, 2009 12:56
Quote Post

Medlem

madsession: Tycker det är lite tråkigt att du verkar ta den (faktiskt konstruktiva) kritiken jag försöker ge det här forumet på fel sätt. Det finns en anledning till varför Undertexter.se har lyckats få alla användare, trots att de har reklam och en (många) besynnerlig administratör, och den anledningen är att det är enkelt som sjutton att hitta undertexter.

Jag har egentligen varit med ganska länge och har tidigare varit del av översättarcrewet här på DivXSweden. Till och med jag tycker att det är krångligt att hitta undertexter här! Även om det inte är DXS största mål att bli lika stora som UT.se kan vi väl åtminstone göra en liten motprestation och göra det enklare för eventuella nykomlingar att faktiskt hitta texterna, vilket förmodligen var anledningen till att de kom hit från första början.

EDIT: Glömde visst några viktiga ord där... dry.gif

EDIT2: Jag tycker även att sökningen inte borde ske på hela inlägg utan bara på trådtitel. Anta att det finns en film som heter "Con" som är från 2005. Då får man upp sex sidor fulla med helt andra texter än just "Con" och måste gå igenom hela listan själv bara för att sorteringen sker "nyaste först". Sorteringen "nyast först" har jag inga problem med (bra för TV-serier), men då måste sökningen ske enbart på trådens titel för att verkligen vara användbart.

--------------------
PM
Chramon
Skapat: Tis Jun 02, 2009 20:15
Quote Post

Översättaradmin emeritus
Group Icon

Grupp: Admin
Medlemsnummer: 9
Registrerad: 26 Maj 2002

http://forum.divxsweden.net/index.php?showforum=41

Har du provat denna del i undertextforumet? Då hittar du texten ganska snabbt.

--------------------
PMEmail PosterUsers Website
Anonymt Jävla CP
Skapat: Ons Jun 03, 2009 1:06
Quote Post

Medlem

QUOTE (Chramon @ Tis Jun 02, 2009 20:15)
http://forum.divxsweden.net/index.php?showforum=41

Har du provat denna del i undertextforumet? Då hittar du texten ganska snabbt.

Jag känner till den funktionen, men den här tråden handlar om hur DXS ser ut för den nyanlände användaren. Det en användare vill ha är en enkel sökruta och ett sökresultat som inte förvånar, precis som exempelvis Google har det. Jag förstår mycket väl om det är en komplicerad grej att implementera utan att göra stora ommöbleringar i resten av sajten, men det tål att tänkas på! cool.gif

--------------------
PM
madsession
Skapat: Tor Jun 11, 2009 12:57
Quote Post

Medlem

Medlemsnummer: 6721
Registrerad: 04 Aug 2003

QUOTE (Anonymt Jävla CP @ Tis Jun 02, 2009 12:56)
Jag tycker även att sökningen inte borde ske på hela inlägg utan bara på trådtitel. Anta att det finns en film som heter "Con" som är från 2005. Då får man upp sex sidor fulla med helt andra texter än just "Con" och måste gå igenom hela listan själv bara för att sorteringen sker "nyaste först". Sorteringen "nyast först" har jag inga problem med (bra för TV-serier), men då måste sökningen ske enbart på trådens titel för att verkligen vara användbart.

Finns som sagt en enkel lösning där med. Och jag har aldrig förstått problemet med söka även när man är ny. Jag var ny en gång men har som sagt lärt mig efter att jag sett många skriva sök först fråga sen.

Bara att gå in på sök och söka under undertexter och helt enkelt välja att söka bland rubrikerna. För söker du på vanligt sett så söker du även i texten.

Jag förstår kritiken men som sagt. Detta är fortfarande ett forum. Och orka bygga en helt ny sida för att några personer inte lärt sig söka än.

Och sen att undertexter.se är populärare kanske inte är så konstigt om man letar efter många texter och inte kvalite. Deras texter är ju skrämmande dåliga ibland. Och en annan skillnad är ju att dom har en hemsida med ett separat forumsdel.

--------------------
//madsession
PMMSN
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0328 ]   [ 11 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]