Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Recensioner
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Apocalypto (2006)

Betyget är:
1 [ 1 ]  [9.09%]
2 [ 0 ]  [0.00%]
3 [ 0 ]  [0.00%]
4 [ 0 ]  [0.00%]
5 [ 0 ]  [0.00%]
6 [ 2 ]  [18.18%]
7 [ 2 ]  [18.18%]
8 [ 2 ]  [18.18%]
9 [ 1 ]  [9.09%]
10 [ 3 ]  [27.27%]
Totala röster: 11
Gäster kan inte rösta 
Qrille
Posted den Fre Maj 25, 2007 14:37
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 76966
Registrerad: 18 Dec 2006

Svensk titel: Apocalypto
Genre: Action/Äventyr/Drama
Regissör: Mel Gibson
Längd: 139 min
Skådespelare: Rudy Youngblood, Dalia Hernández, Jonathan Brewer
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0472043/
Mitt betyg: 6/10
Spoilers: No

HANDLING

Denna historien för oss tillbaka i tiden, till mayariket. Där man drar gränser vart stammarnas jaktmark är och kliver man in på den marken måste man offra någonting för att komma förbi, annars kan det bli ett blodbad. Stammen som man följer verkar ha ett fridfullt liv med skratt och humor, men en tidig morgon så kliver det in oanade fiender på deras mark och slaktar folk hit och dit samtidigt som man tar till fånga överlevande. Och där tar början vid för en av fångarna, Jaguar Paw som kämpar för sitt liv, son och hans fru...som är gravid.

KOMMENTARER

Jag hade inte allt för höga förväntningar på den här filmen efter Gibsons inte allt för bra film, "The Passion of the Christ" (han kan inte ha varit nykter när han gjorde den). Trots dom sjukt dåliga skämten som är i klass med en 5 årings humor, så blir det en 6:a. Den skulle ha tjänat ihop mer än en ynka 6:a om den hade varit lite mer "verklig" där vid slutet. Men i övrigt så var den klart godkänd, manuset måste ha varit genomtänkt som stryk. Och det med att dom inte pratar engelska gör den bara bättre, och man får LITE verklighetsfakta i filmen på köpet. Gibson verkar inte ha tappat dom olika blodscenerna från "The Passion of the Christ" eftersom här äts djurtestiklar och man får se hjärtan och huvuden rulla. Men som sagt en godkänd film

SLUTORD

Den här filmen funkar iaf, ni filmälskare borde nog se den här trots det ringa betyget. Den passar trotsallt in på bio =)

--------------------
/// The Hero_6
PMEmail Poster
ztoner
Posted den Lör Jun 02, 2007 16:53
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 8725
Registrerad: 30 Dec 2003

Denna rulle är helt Underbar... En sån närvaro känsla av att man faktiskt är där i djungeln på "den tiden" är slående, mycket bra film. Angående humorn så tror jag inte var så utvecklad på den tiden bland bushmen/indianer biggrin.gif
Gibbson har tagit med sig allt mörker som gjorde "passion" till en så grymt bra film.
Det blir en 8a...

*** Richard ***
PMEmail Poster
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0330 ]   [ 13 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]