Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Filmsnack
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Apropå QI
Papageno
Skapat: Lör Jul 21, 2012 17:07
Quote Post

Översättaradmin
Group Icon

Grupp: Admin
Medlemsnummer: 27099
Registrerad: 08 Mar 2004

Jag hittade denna godbit till information:

This autumn, QI begins airing on Swedish TV. The Swedish series "A" will air on SVT channel one, the Swedish equivalent of BBC, with the well known comic Johan Wester as program host.
Anders Lenhoff, Producer of Sweden's QI, says "Let's just say that I thought QI was a totally brilliant idea the moment I heard it; I share John Lloyd's idea that curiosity, seeking of knowledge and entertaining conversation can lead to a better world. Sort of. If nothing else, there is an appalling lack of curiosity, knowledge and entertaining conversation in the world today. Let's try to change that, in our own small way."

--------------------
In this proud land we grew up strong
We were wanted all along
I was taught to fight, taught to win
I never thought I could fail
PMEmail Poster
Leffe
Skapat: Sön Jul 22, 2012 0:07
Quote Post

Överadmin
Group Icon

Medlemsnummer: 241
Registrerad: 05 Sep 2002

Veckans bästa nyhet! biggrin.gif

--------------------
The one who says it cannot be done should never interrupt the one who is doing it.
PM
Papageno
Skapat: Sön Aug 12, 2012 16:56
Quote Post

Översättaradmin
Group Icon

Medlemsnummer: 27099
Registrerad: 08 Mar 2004

Den 8 september är det dags för premiäravsnittet på SVT1. Johan Wester leder Intresseklubben med Anders Jansson, båda kända från HippHipp. Anders kommer att ha samma roll som Alan Davies i QI, dvs den ständige panelmedlemmen. Det är också dessa båda herrars produktionsbolag Anagram som ligger bakom denna satsning från SVT Malmö.

I övrigt verkar tyvärr de övriga panelmedlemmarna vara samma halvkändisar som vi brukar se i Parlamentet, Snacka om nyheter etc. Även om brittiska QI ofta hamnar under bältet lyckas man behålla en nivå som sällan blir plump. Med svenska medarbetare som Babben Larsson och Petra Mede kan man förmodligen bara önska SVT lycka till.

Läs mer här.

--------------------
In this proud land we grew up strong
We were wanted all along
I was taught to fight, taught to win
I never thought I could fail
PMEmail Poster
Nemooo
Skapat: Lör Sep 22, 2012 13:09
Quote Post

QC/Översättare
Group Icon

Grupp: QC
Medlemsnummer: 106476
Registrerad: 10 Apr 2012

Tycker att de skött det helt okej hittills. Wester är fortfarande lite för mycket lärare och snackar för mycket fakta själv. Ser hellre att det blir mer diskussioner, då är det som bäst. Men det kanske tar sig. :-) Tycker det varit bra panel hittills även om Thörner inte var så kul. Ännu ett avsnitt ikväll!

Jag hade ju översatt två och ett halvt avsnitt av brittiska QI då jag började på det senaste, som sedan krashade för mig. Tänkte att jag fortsätter på tredje avsnittet nu även om det kanske inte är önskat. Men vill verkligen att fler ska se engelska QI och jag har inget att göra idag. Lönen är ju ett par dagar bort så...att översätta kostar ju inget. :-)
PM
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0302 ]   [ 11 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]