startsidan · divXswedens regler · forum · undertexter · pågående · guider/faq/program |
![]() ![]() ![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) | Skicka ny bekräftelse |
![]() ![]() ![]() |
PernillaG |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 15:16
|
Unregistered ![]() |
Hej, när man håller på och översätter och ska spara i subtitle workshop, hur gör man då? och vad heter formatet man ska spara i? sparar man på samma sätt när man är färdig med filmen?
|
|
memnock |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 16:33
|
![]() Översättare ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 281 Medlemsnummer: 13255 Registrerad: 05 Jan 2004 ![]() |
Format du ska ha är SubRip (*.srt).
Har du väl sparat den som det en gång behöver du bara därefter spara som vanligt. |
Papageno |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 16:43
|
![]() Översättaradmin ![]() Grupp: Admin Inlägg: 1207 Medlemsnummer: 27099 Registrerad: 08 Mar 2004 ![]() |
He-he... Första gången man väljer "Spara som" i Subtitle Workshop får man ju hicka. Men det är enkelt åtgärdat. För att slippa femtielva filformat kan du gå in på menyalternativet Inställningar/Inställningar och sedan välja Format. Ta bort bock för allt du inte behöver. I ditt fall behöver du alltså bara ha SubRip förbockat.
-------------------- In this proud land we grew up strong
We were wanted all along I was taught to fight, taught to win I never thought I could fail |
PernillaG |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 17:18
|
Unregistered ![]() |
okej, men sen ska jag spara som projekt, ursprunglig eller översatt?
|
|
xerox66 |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 17:22
|
||
![]() Översättare ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 774 Medlemsnummer: 75980 Registrerad: 24 Nov 2006 ![]() |
Sa ju Subrip till dig. -------------------- "-Shoot him again!
-What for? His soul is still dancing!" - Nicolas Cage |
||
PernillaG |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 18:05
|
Unregistered ![]() |
xerox66:ja men det är nåt jag gör fel, för det går inte att öppna sen vet inte vad jag ska spara det som?
|
|
memnock |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 18:57
|
![]() Översättare ![]() Grupp: Översättare Inlägg: 281 Medlemsnummer: 13255 Registrerad: 05 Jan 2004 ![]() |
Förstår inte riktigt vad du menar. När du trycker på spara som så är det ju bara att bubbelklicka på Subrip och sen spara.
![]() |
PernillaG |
Skapat: Tor Mar 05, 2009 21:16
|
Unregistered ![]() |
memnock, ja det är vad alla säger
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |