startsidan · divXswedens regler · forum · undertexter · pågående · guider/faq/program |
![]() ![]() ![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) | Skicka ny bekräftelse |
![]() ![]() ![]() |
Papageno |
Skapat: Lör Maj 09, 2015 20:38
|
![]() Översättaradmin ![]() Grupp: Admin Inlägg: 1207 Medlemsnummer: 27099 Registrerad: 08 Mar 2004 ![]() |
"Bor man på landet måste man ha katt" fick jag höra tills jag kräktes. "Det finns alltid möss och då behövs en katt". Till slut gav jag med mig och nu har vi skaffat två djur av detta släkte.
Idag satt jag och Papagena och småpratade vid köksbordet. Vädret var helt ok, så fönstret stod öppet. Då hoppar plötsligt en av våra fyrbenta loppsäckar in genom fönstret med en mus i munnen. "Äntligen gör hon lite nytta" hann jag tänka innan hon släppte muskräket på golvet. Snabb som en mus (...?) pilade musen iväg över köksgolvet och försvann i hemmets inre regioner. Katten då? Hon tvärvände och hoppade ut genom fönstret igen på jakt efter nästa mus! Det var väl inte så det skulle fungera? Eller har jag missat något? -------------------- In this proud land we grew up strong
We were wanted all along I was taught to fight, taught to win I never thought I could fail |
Mephisto |
Skapat: Ons Maj 20, 2015 3:50
|
![]() Moderator ![]() Grupp: Crew Inlägg: 2906 Medlemsnummer: 1525 Registrerad: 21 Jan 2003 ![]() |
|
Papageno |
Skapat: Tor Maj 21, 2015 18:37
|
![]() Översättaradmin ![]() Grupp: Admin Inlägg: 1207 Medlemsnummer: 27099 Registrerad: 08 Mar 2004 ![]() |
Mja, att de släpar hem döda djur är ingen nyhet för mig. Det var snarare beteendet att släppa en levande mus på golvet och sedan försvinna direkt utan att ens leka med bytet.
Men tack för en intressant artikel. "...she knows you would never have been able to catch that delicious mouse on your own." Nej, jag hade inte ens försökt. -------------------- In this proud land we grew up strong
We were wanted all along I was taught to fight, taught to win I never thought I could fail |
Snowpatrol |
Skapat: Fre Maj 22, 2015 20:05
|
![]() Crew/Översättare ![]() Grupp: Crew Inlägg: 972 Medlemsnummer: 83125 Registrerad: 17 Jun 2007 ![]() |
På tal om detta djursläkte: http://bloggfrossa.blogspot.se/2014/02/de-...-huset.html?m=1
|
Papageno |
Skapat: Lör Maj 23, 2015 18:59
|
Jo, där har vi en kille med både självinsikt och full koll på tingens tillstånd. Han träffar rätt med kuslig precision. Exakt så är det.
Men att det kostar att köra Apple är ju ingen nyhet. Tur att man aldrig tog den vägen. -------------------- In this proud land we grew up strong
Mephisto |
Skapat: Tor Maj 28, 2015 11:01
|
||
![]() Moderator ![]() Grupp: Crew Inlägg: 2906 Medlemsnummer: 1525 Registrerad: 21 Jan 2003 ![]() |
Från sidan:
|
||
![]() |
![]() ![]() ![]() |