Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Tekniska frågor
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Fade in - Fade out ljud i en VOB fil, Söker program, om det finns
Mephisto
Skapat: Ons Feb 09, 2011 10:12
Quote Post

Moderator
Group Icon

Grupp: Crew
Medlemsnummer: 1525
Registrerad: 21 Jan 2003

Har några DVD skivor som jag vill klippa ihop, vilket inte är svårt då man har verktyg.

Det jag vill göra är klippa ut en sekvens från ena skivan och sedan en liknande sekvens från den andra, för att sedan klippa ihop till en sekvens.

No probs so far.

Problemet är att det är musik i bakgrunden och det låter inge' vidare proffsigt, när ljudet klipps tvärt där jag då klipper av den tänkta sekvensen.

Finns det ett program där man kan ladda VOB filen man har skapat och sedan tona in eller tona ut ljudet?

Alternativet är väl att ta den långa vägen och skapa en mpeg2 + ljudfil, justera ljudfilen och sedan återskapa en VOB fil.

Har verkyg för det med, men skulle gå snabbare om man kunde justera i VOB filen direkt.

PM
fingal61
Skapat: Ons Feb 09, 2011 10:42
Quote Post

Crew/QC/Översättare
Group Icon

Medlemsnummer: 53259
Registrerad: 25 Apr 2005

Pinnacle, Power Director och Sony Vegas har alla importfunktioner för VOB-filer, toningsfunktioner mellan klippen för både bild och ljud samt möjlighet att exportera som en ny DVD. Det skiljer sig lite mellan programmen på hur mycket finesser och variationsmöjligheter det finns. Pinnacle och Power Director är väl mest automatiserat medan Vegas är "friare" men samtidigt lite "pilligare". cool.gif

--------------------
- Can you fly this plane, and land it?
- Surely you can't be serious.
- I am serious... and don't call me Shirley.
PMEmail PosterMSN
Mephisto
Skapat: Fre Feb 11, 2011 15:54
Quote Post

Moderator
Group Icon

Medlemsnummer: 1525
Registrerad: 21 Jan 2003

Tack för tipsen, får ta o titta närmare på dessa verktyg under helgen. smile.gif
PM
0 användare läser det här ämnet (0 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0205 ]   [ 12 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]