Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Recensioner
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> The Heartbreak Kid

The Heartbreak Kid
1 [ 1 ]  [6.67%]
2 [ 0 ]  [0.00%]
3 [ 0 ]  [0.00%]
4 [ 0 ]  [0.00%]
5 [ 2 ]  [13.33%]
6 [ 5 ]  [33.33%]
7 [ 4 ]  [26.67%]
8 [ 1 ]  [6.67%]
9 [ 2 ]  [13.33%]
10 [ 0 ]  [0.00%]
Totala röster: 15
Gäster kan inte rösta 
Bollocks
Posted den Tis Nov 27, 2007 23:36
Quote Post

Översättare
Group Icon

Grupp: Översättare
Medlemsnummer: 86306
Registrerad: 22 Okt 2007

user posted image

Titel: The Heartbreak Kid (2007)
Genre: Komedi
Regissör: Bobby och Peter Farrelly
Längd: 115 min
Skådespelare: Ben Stiller, Jerry Stiller, Michelle Monaghan, Malin Ackerman...m.fl
IMDB: http://akas.imdb.com/title/tt0408839/
Mitt betyg:8/10
IMDB betyg: 5,8/10
Spoilers: Något

HANDLING

Eddie (Ben Stiller) är en man som, till sina vänners och framförallt sin fars åsikt, passerat bäst före datum för giftermål. Eddie träffar, genom att försöka avstyra ett brott, Lila som till synes är vacker, idealist och genuint trevlig. Omständigheterna gör att Eddie bara kort efter träffen friar och finner sig vara gift med sin drömkvinna. Bröllopsresan går till Mexiko och genast börjar små (nåja rätt så stora) brister i drömkvinnan framgå för Eddie. Har Eddie gift sig med en mardrömskvinna? Samtidigt träffar Eddie på semesterorten en kvinna han blir hejdlöst förälskad i.......

KOMMENTAR

Bröderna Farrelly tillbaka med en ny komedi brukar betyda skrattfest, så även denna gång. I The Heartbreak Kid har de dessutom tagit tillbaka Ben Stiller (som spelade huvudrollen i deras största succe "Den där Mary") i huvudrollen. Som om det inte vore nog med detta gör Jerry Stiller (Bens far) en strålande prestation i rollen som Eddies far.

De som, i likhet med mig, är fans av Farrellybrödernas filmer (bl.a Dum dummare, Den där Mary, Fäst vid dig m.fl) kommer att känna igen den vilda humorn i filmen. Filmen innehåller ett antal hejdlösa scener där man bara inte kan låta bli att skratta. Dock lider den lite av, efter en storartad inledning, en rätt så förutsägbar historia. Då detta är en komedi spelar dock detta inte någon som helst roll, det är bara att hänga med och låta sig roas. När man kommer till sexscenerna (som inte direkt är något för den generat lagde) så når filmen, enligt min mening sin komiska höjdpunkt. Förresten...om någon vet vad "den svenska helikoptern" är för ställning så är det bara att lämna en förklaring nedan till en undrande översättare wink.gif

SLUTORD

Nej, detta är inte Farrellybrödernas bästa film. Det är dock en Farrelly film vilket i sig innebär att den är bra mycket roligare än det mesta i komediväg just nu. Se den om ni ännu inte hunnit.

--------------------

Never mind.....

--------------------
Never mind.....
PM
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 1.3495 ]   [ 13 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]