Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> Generellt -> Recensioner
  Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Spider-Man 3 (2007)

Betyget blir...
1. [ 2 ]  [14.29%]
2. [ 0 ]  [0.00%]
3. [ 0 ]  [0.00%]
4. [ 2 ]  [14.29%]
5. [ 1 ]  [7.14%]
6. [ 1 ]  [7.14%]
7. [ 2 ]  [14.29%]
8. [ 4 ]  [28.57%]
9. [ 0 ]  [0.00%]
10. [ 2 ]  [14.29%]
Totala röster: 14
Gäster kan inte rösta 
ztoner
Posted den Lör Maj 12, 2007 13:41
Quote Post

Medlem

Grupp: Medlem
Medlemsnummer: 8725
Registrerad: 30 Dec 2003

Titel: Spider-Man 3
Genre: Action / Adventure / Sci-Fi / Thriller
Regissör: Sam Raimi
Längd: 140 min
Skådespelare: Tobey Maguire, Kirsten Dunst, James Franco
IMDb: http://us.imdb.com/title/tt0413300/
Mitt betyg: 8/10
IMDb betyg: 6.8/10
Spoilers:

HANDLING.
Spindelmannen får denna gång problem med sin egen personlighet som går överstyr. Samtidigt som Peter försöker hålla ihop sitt förhållande med Mary Jane, drabbas N.Y av Sandmannen.

KOMMENTARER.
Jag ÄLSKAR Spindeln!
Jag måste säga att Sam Rami gjort det igen, denna tredje spindel rulle är minst lika bra som dom andra. Tempot i filmen tycker jag är den ”perfekta” action rullen, precis lagom långa ”handling” scener för att dra ner tempot innan nästa svindlande action scen drar igång. Jag menar verkligen svindlande, i special effekterna har man verkligen inte sparat på krutet. Det ska visst gå att se denna i IMAX… Jesus snacka åksjuka biggrin.gif
Men det som hindrar denna film från högre betyg, är att man får känslan att Rami skulle ha satsat på att göra två filmer i stället (kanske till och med tre). Även fast filmen faktiskt är 2tim och 20 min så känns den inte lång, det är bra! Men jag skulle gärna ha sett en separat film, med venom/sandman/dark spider-man, det skulle ha kunnat vara en mycket mer fördjupningar i alla dessa, nu känns allt ner stressat/pressat i en film. Men full fart och äkta superhero känsla ger spindeln en stark 8a.

*** Richard ***
PMEmail Poster
Nangus
Posted den Lör Maj 12, 2007 13:48
Quote Post

Medlem

Medlemsnummer: 1973
Registrerad: 27 Jan 2003

Såg denna på bio förra helgen och jag måste säga att det var mycket mycket längesedan som jag haft så tråkigt i en biosalong. Enda gången jag trivdes var när "bro-scenen" utspelades. Tobey's skådespelarinsatser där var verkligen underhållande, jag måste säga att han måste vara en av världens sämsta skådespelare när det kommer till emotionella scener.

Jag har aldrig varit något fan av spidermanfilmerna men de andra två har iaf varit helt ok, denna tredje film tycker jag dock var värdelös - senast jag såg en film på bio som jag tyckte var såhär dålig var "Doom"...

Betyg: 4/10
PM
madsession
Posted den Ons Maj 16, 2007 7:53
Quote Post

Medlem

Medlemsnummer: 6721
Registrerad: 04 Aug 2003

Jag skulle se denna med en kompis men han kunde inte dom dagarna jag frågade så vi bestämde oss för att strunta i denna och se potc 3 istället... Den verkar ju grymt mycket bättre. Om man jämför dom andra filmerna med spidermanfilmerna så är dom bättre med....

Men ska iaf se denna nångång. Men inte på bio iaf.

--------------------
//madsession
PMMSN
0 användare läser det här ämnet (0 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

[ Script Execution time: 0.0339 ]   [ 14 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]