Powered by Invision Power Board

>divXsweden forum -> divXsweden -> Presentation av översättarna
  Reply to this topicStart new topic

> Xerox66
xerox66
Skapat: Tis Nov 18, 2008 22:01
Quote Post

Översättare
Group Icon

Grupp: Översättare
Medlemsnummer: 75980
Registrerad: 24 Nov 2006

QC-Godkänd: December 2007

Grupptillhörighet: Översättare

Översatta titlar:

Jingle all the Way (1996)
Deck the Halls (2006)
The Day The Earth Stood Still (2008)
Fast and Furious 4 (2009)

Översättningssamarbeten:

Death Sentence (2007)
National Treasure 2: Book of Secrets (2007)
Get Smart (2008)
Quantum of Solace (2008)
We Own The Night (2007)
Shrek The Halls (2007)
The Wrestler (2008)
The Contractor (2007)
Body Of Lies (2008)
Seven Pounds (2008)
Passengers (2008)
Knowing (2009)
Yes Man (2009)

Serier:
Prison Break S03E11
Prison Break S04E13
Prison Break S04E14
Prison Break S04E15
Prison Break S04E16
Simpsons 06x08 - Lisa On Ice (1994),
Reaper S01E10
Shark S01E01

Har översatt många fler titlar men det inte är nåt jag vill visa eftersom det jag gjorde i de filmerna, var bland de sämsta jag nånsin sett! laugh.gif

Filmsmak: Jag gillar rätt många olika sorters filmer, men närmast hjärtat ligger nog action och komedi-filmer.

Favoritfilmer: Allt möjligt; Death Sentence, Get Smart, Tomten är far till alla barnen. Skulle jag rabbla upp alla bra filmer skulle listan bli lång...
Deck the Halls och Jingle all the Way har jag säkert sett upp emot...20-25 ggr, utan att skämta smile.gif

Fritext: Jag började översätta nån gång under hösten -06 och släppte då, som många andra, texten till ut.se där allt möjligt kom upp. Ovetande om att texten var usel, fortsatte jag översätta och kom ingen vart i utvecklingsplanen eftersom inte en kotte gav en feedback. Det var inte förrän jag hittade swesub och divxsweden som jag insåg att det faktiskt fanns riktlinjer som man skulle följa, då främst på divxsweden som var stenhårda med kvaliteten. Tänkte då: "där kommer jag aldrig in..."
Så jag fortsatte översätta på swesub och fick mer feedback på texterna.
Till slut gjorde jag ett försök på divxsweden och den blev godkänd. Tog åt mig av kritiken och fortsatte med två halvt misslyckade simpson-texter innan den andra godkända kom ett halvår senare efter den första. laugh.gif
Sen har det bara fortsatt...

Lite om mig själv: Jag är född på tidigt -90 tal och gick en 9-årig grundskola och går just nu gymnasieskolan.
Har landställe på Runmarö i skärgården. Vad är bättre än att gå upp en stekhet sommarmorgon, ta båten till sommarjobbet och ligga och slappa i solen på bryggan? smile.gif
Det var väl allt....

--------------------
"-Shoot him again!
-What for?

His soul is still dancing!" - Nicolas Cage
PMEmail Poster
0 användare läser det här ämnet (0 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Topic Options Reply to this topicStart new topic

[ Script Execution time: 0.0244 ]   [ 12 queries used ]   [ GZIP aktiverat ]